Fototips!

Tips / Permalink / 0
Hej! Tänkte tipsa er om ett super användbart fototips som jag brukar använda mig utav om jag ska fota någonstans där blixt är nödvändigt. Det man gör är helt enkelt att man tar ett papper och vinklar det uppåt så att blixten stutsar uppåt istället för att det kommer rakt på objektet du vill fota. Du får på det här sättet en mjukare bild eftersom blixten inte kommer rakt på. Det bildas därför mer naturliga skuggor och resultatet blir enligt mig mycket bättre. 
 
På bilderna där jag visar resultatet har jag släckt rummet där blommorna står i så att blixten verkligen ska synas och behövas, så att resultatet blir tydligare!:D
 
Såhär ska du då hålla pappret, ni får testa er fram lite!
 
Såhär ser bilden ut när jag inte håller pappret för blixten. Bilden ser rätt onaturlig ut och det blir inga självfallande skuggor.
 
Här är då resultatet. Naturliga skuggor och bilden blir myycket finare! Tipset är super användbart när man speciellt ska ta bilder på människor tycker jag. 
 
Till top