When you see it..

Vardag / Permalink / 0
Hade ett skolarbete i fredags på digitalt skapande som jag tänkte dela med mig av. Vi fick i uppdrag att ta ett foto där både jag och min klasskompis Tove som jag gjorde fotot med. I vanliga fall brukar vi få vara väldigt tydliga med våra motiv i en bild, men den här skulle vara mer diffus och det skulle inte vara helt klart vad vi ville förmedla för känsla när man kollade på bilden. Resultatet blev då det här. 
 
 
Vad tycker ni? Vår känsla vi ville förmedla var lite nyfikenhet, fast man inte riktigt vågar kolla helt. Lite som barn i Syrien eller liknande där man inte riktigt vågar gå fram om hjälp anländer, eftersom man inte riktigt vet om de verkligen är det eller inte. 
 
Det var ett sjukt roligt arbete, hade fler sånna här uppdrag i tvåan, men har blivit mindre nu i trean. Vår lärare vart alldeles till sig när han såg bilden för han tyckte den va så bra, såå kul att göra saker när man får bra respons på sakerna haha :-D
 
Till top